Közeleg a nagy összeborulás a bankok és a fintechek között
A világban nem véletlenül kerekedett az utóbbi években elsöprő Fintech-vihar: az ügyfelek növekvő elvárásai a még jobban személyre szóló és digitális élményre, a piaci belepési korlátok enyhülése és a felgyorsult technológiai fejlődés, és sokkal jobb lett a fintechek kockázati tőkével való ellátottsága. Az ügyfelek már hajszállal több, mint fele került velük kapcsolatba - derül ki a Capgemini World Fintech Report 2017 c. tanulmányából. Ugyanakkor sokan csak kicsi részpiacokon sikeresek, és velük szemben a bankok még mindig jelentős bizalmi előnnyel rendelkeznek, ezért egyre valószínűbb, hogy végül csak közös útra terelődnek az egykori "ellenségek".
A technológiai és a pénzügyi világ fejlődésének motorja ugyan a fejlett nyugat, de a fintech szolgáltatások pont azokban az országokban terjedtek el könnyebben és gyorsabban, ahol a hagyományos pénzügyi rendszer nem annyira fejlett, vagyis a feltörekvő országokban. A Capgemini tanulmányából kiderül, hogy Kína a legnagyobb fintech-mennyország, ahol az emberek 84,4 százaléka használ valamilyen fintech szolgáltatást. De nem sokkal marad le India a maga 76,9 százalékával, és az Egyesült Arab Emirátusok (UAE, 69,6%) sem. Ezt a jelenséget egyébként angolul csak úgy emlegetik, hogy "first the rest, then the West".
Az egyes pénzügyi területek közül a felmérés alapján a befektetésekben (44,8%) a legnagyobb az elterjedtsége a fintech szolgáltatásoknak, és ezután hajszállal lemaradva jönnek a fizetési tranzakciók (41,6%), majd a biztosítások (31,4%) és a banki szolgáltatások (29,4%). Az is érdekes, hogy a befektetések kezelésében az emberek 17,4 százaléka kizárólag nem-hagyományos szolgáltatót használ, ez az arány 13,8 százalék a biztosításoknál és a fizetési szegmensben.
tovább a teljes cikkre